Apple'ın Yeni iPhone'ları Satmak İçin Eski Modellere Yaptığı Pis Hile: iPhone Yavaşlatma

Perşembe, Kasım 10, 2016
Şüphesiz dünyanın en değerli ve zengin şirketi olan Apple'ın bu sözde başarısının altında temel bir neden yatıyor. iPhone yavaşlatma. Evet bu gerçekliği kanıtlanmış durum aslında Apple'ın pazarlama stratejisinin ne kadar başarılı olduğunu gösteriyor.

Not: Bu içerik tamamen teori ve tahmin üzerine kuruludur.
Kaynaklar:
nytimes.com elitedaily.com twitter.com/MysteryGuitarM
"Telefonum yavaş" aramasının Google trafik analizi.


Görsellerde Android üreticileri ile birlikte iPhone'un eski modellerini de içeren yeşil renkli çizgiler başlıktaki teoriyi kanıtlar nitelikte.

Tıpkı borsa hareketliliği gibi sürekli değişen arama trendleri Apple'ın gerçekten eski model telefonlarını yavaşlattığını ve müşterilerini yeni modeli satın almaya zorladığı gözler önüne seriyor.

Grafik son olarak iPhone 7 modelinin duyurulduğu gün tekrar kontrol edilmiş ve insanların "yavaş iPhone" terimini defalarca aradığını göstermiş.

Apple'ın her lansmanı sonrası yayınlanan yeni iOS sürümü telefonun yavaşlamasının temel nedenlerinden birisi. Apple'ın genel kanısı ise her yeni çıkan modelden sonra destek vermeyi sürdürdüğü yönünde olsa da, aslında yeni modelden önce çıkan 4 model öncesine kadar destek veriyor.

Özetle; iPhone 7 duyurulan gece iPhone 4S'in desteğini sonra erdirdi. iPhone 6S çıktığında ise iPhone 4 modeli ömrünü tamamlamıştı. Muhtemelen adı iPhone 7S olan yeni model çıktığında ise iPhone 5 ömrünü tamamlamış olacak.

NY Times 2014 yılında da bizim şu anda yaptığımızı yapmış ve telefonların yavaşlama sorunu olduğundan bahsetmiş.

Ve nedense bu her yeni iOS sürümü öncesinde meydana gelen durumlardan oluşan bir tablo olarak öne çıkarılmış. Şu durumda insanların aklına gelen önemli soru var. Acaba mevcut iOS sisteminin içinde programlanmış bir yavaşlatma komutu mu var? Çünkü telefonların yavaşlama periyotları hep yeni yapılacak lansmanlar dönemine denk geldiği için bu da bir başka teori olarak karşımıza çıkıyor.

Durum aslında bizde de farklı değil.

Yukarıdaki grafik, 2010 - günümüz aralığını kapsayan "yavaş iPhone" arama sonuçlarına ait. iPhone 7 sonrası yukarı fırlayan arama hacmi Apple'ın iPhone'ları gerçekten de yavaşlattığını ve insanları yeni bir iPhone almaya zorladığını gösteriyor. iPhone'ların yavaşlaması aslında kabul edilebilir bir durum ancak, son teknolojileri kullanmak için kendini zorlayan eski model cihazlar için daha lite sürümler üretilemez mi?

Çok ekstrem bir özellik olmadığı sürece Apple bunu yapmıyor.

Mesela sesli asistan Siri, iPhone 4S ile duyurulduğunda bu özellik iPhone 4'e gelmemişti. Ama diğer bütün iPhone 4S özellikleri iPhone 4'te kullanılmaya zorlandı. Bunun gibi birçok konu Apple'ı olağan şüpheli haline getiriyor. Son olarak iPhone 7 serilerine özel olarak hazırlanan "portre modu" daha geçen yıl satışa sunulan iPhone 6S'lere bile gelmedi. Şu anda iPhone 6S sahipleri dahili gelen bu özelliği telefonlarında kullanamıyorlar. Eski cihazlara destek veriyor vermesine de, bunu elbette tek bir amaç için yapıyor. Yeni çıkan iPhone'ları çok daha fazla satabilmek için. Müşterisi üzerine oluşturduğu "uzun süre destek veriyor, neden yeni bir iPhone almayayım ki?" etkisi belkide Apple'ın en başarılı stratejisi.

Yukarıdaki Google aramaları bize ya da size tesadüf gibi görünebilir ancak Apple'ın hala dünyanın en değerli şirketi ve ileride bununla ilgili ne gibi açıklamalar yapılabileceğini onlar bilirler. Birçok ekonomist Apple'ın bu yaptığıyla çok fazla ilgilenmiyor. Apple'ın başarı kıstasını bu olarak da yorumlamıyorlar fakat son kullanıcı olan bizler bu teorileri fazlasıyla düşünüyoruz.


Hele hele dünyanın en pahalı iPhone'larını kullanan biz Türkler iki kat fazla bu tip konulara girişiyoruz.

Yukarıdaki yazılanları düşünmeye başlamış ya da çoktan düşünüyor olabilirsiniz ancak hangi şartta olursa olsun Apple'ı sen böyle yapıyorsun diye de suçlayamayacağız...
© 2005 - 2020 Harun Reşid Demirbaş